Tis als vanouds... - Reisverslag uit Coron, Palawan Province, Filipijnen van martin en marjolein steehouwer en eylander - WaarBenJij.nu Tis als vanouds... - Reisverslag uit Coron, Palawan Province, Filipijnen van martin en marjolein steehouwer en eylander - WaarBenJij.nu

Tis als vanouds...

Door: MenM

Blijf op de hoogte en volg martin en marjolein

10 April 2017 | Filipijnen, Coron, Palawan Province

We zijn pas een week onderweg, maar het voelt als twee of drie weken. En dat bedoelen we op een goede manier. Hebben we dan zo veel gedaan? Nee, dat valt best mee. Of beter gezegd: helemaal niet. Na een lange reis zijn we aangekomen in Boracay, Filipijnen. Wat lang is? Wat dacht je van het volgende… Een uur met de auto van Apeldoorn naar Dronten op maandagochtend. Koffie bij de ouders van Marjolein. Een uur met de trein naar Schiphol en daar door alle veiligheidsmaatregelen zodat we maar een uur van de drie over hadden om even te niksen. Vliegen naar Guangzhou in China voor elf uur. Overstappen naar de vlucht naar Manilla. Daar overgestapt op een vlucht naar Caticlan voor twee uur. Met een bus naar de haven om de boot te pakken naar Boracay. En daar nog een tricycle naar Blue Bayou Bungalows waar we om half zeven lokale tijd op dinsdagavond aankwamen. Ook voor onze begripppen was dit een lange trip.

In Boracay niet meer gedaan dan strikt noodzakelijk. Boracay is een van de meest prachtige strandbestemmingen ter wereld. Dat wil zeggen, tot het eiland, sinds bijna twee jaar, overspoeld wordt door Chinezen, Taiwanezen, Koreanen en meer van dat soort. En met overspoelt, bedoelen we echt overspoelt. We waren een van de weinige Europeanen of Amerikanen die daar rondhuppelden. Overspoelt ook met meest westerse restaurant ketens die er bestaan. De Starbucks en de Subway hadden de meest prachtige strand locatie die we ooit hebben gezien.
We hebben in Boracay hoofdzakelijk gerelaxed. Boekje gelezen, geslapen, spelletje Backgammon gespeeld en in zitzakken op het strand biertjes gedronken.

Vanuit Caticlan hebben we een supertof vluchtje genomen naar Coron. Een klein vliegtuig met piloot en co-piloot en negen passagiers. Er was zelfs geen gate voor ons geopend, maar de deur werd geopend en we werden naar het vliegtuigje gereden. En of ik nog even kon helpen de deur van het vliegtuig van binnen te sluiten. Haha…. De vlucht was maar 50 minuten en omdat het zo’n klein vliegtuig was, vlogen we laag over alle eilanden en keken we naar prachtig blauw en groen water onder ons. Gelukkig had Marjolein deze optie gelezen op een blog van een reiziger. Top!

De reden van de verplaatsing naar Coron is simpel. Morgen vertrekken we voor een soort minicruise van drie dagen en twee nachten naar El Nido. Langs kleine eilandjes, plaatsen om te snorkelen en we slapen op het strand in een tentje of zoiets. We gaan het zien… Uiteraard is het wel een minicruise in Filipijnse stijl in een Filipijnse boot…

Liefs, Marjolein en Martin

• 10 April 2017 - 09:58

Jean-Paul:

Al weer een week onderweg, ik had niet eens in de gaten dat jullie al vertrokken waren, wohahaha. Heel veel plezier in ieder geval, lekker genieten. Het eerst verhaal leest al weer lekker weg, ga zo door! Groet Jean-Paul

• 10 April 2017 - 10:17

Linda:

Hey guyz,

De trip is begonnen en is nu al fantastische om dit alles te lezen.
    Ik verheug me nu al op het volgende verslag.

Have fun,

Kus uit HHW

• 10 April 2017 - 10:53

Alma:

Hoiiiii, have fun :-)

• 10 April 2017 - 12:05

Marc:

Phhhhhh.... het (mee!) genieten is weer begonnen. Erg leuk om te lezen. Dat snorkelen is ook wel gaaf.

Veel plezier!

Marc

• 10 April 2017 - 12:15

Paul Scholtes:

Een goed begin! en als het al zo lang lijkt....
    hoef je de volgende keer maar een maandje te gaan!

Enjoy

• 10 April 2017 - 13:42

Thea Van De Kamp:

Hallo Marjolein en Martin,

Leuk om jullie verhaal te lezen. Veel plezier op jullie minicruise en we kijken uit naar de volgende belevenissen.

• 10 April 2017 - 14:42

Mammar:

vanuit de gezellige residence de houtduif jullie nwe aflevering avonturen gelezen. ziet er weer topgaaf uit allemaal. heel veel plezier en gezelligheid samen/lfs. mammar en douwe♥♥

• 10 April 2017 - 16:17

Lydia Van Galen:

Hoi M & M,
    Het eerste verhaal klinkt alweer super!
    Leuk vliegen met zo'n grote mug?!
    Groetjes Lydia

• 10 April 2017 - 16:56

Anne:

O, wat heerlijk allemaal weer.... .

• 10 April 2017 - 17:47

Truus En Ties:

Klinkt allemaal goed maar wat meer informatie zou fijn zijn. Waar slapen jullie bijvoorbeeld en hoe praat je met al dat soort? Van wie is dat eiland eigenlijk, van de toeristen?

Liefs van Truus en Ties

• 10 April 2017 - 19:34

Henk:

Veel plezier !!

• 10 April 2017 - 20:03

Bastiaan :

Heel veel plezier met jullie verdere reis.

• 11 April 2017 - 10:26

Bas Scheerhoorn:

Wat leuk om te horen dat je weer op reis bent Martin heel veel plezier samen! Ik ben stiekem wel een beetje jaloers....

• 15 April 2017 - 06:24

Dirk :

have fun.

• 15 April 2017 - 13:04

Feite En Janny Bos Buurtjes Van 24:

Hoi Martin en Marjolein !

Heerlijk om jullie verslag te lezen !
    We genieten er van !
    Veel plezier op jullie verdere weg , we kijken uit naar jullie volgend verhaal !

• 16 April 2017 - 09:39

Truus En Ties:

Marjolein gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren.

Ook Martin gefeliciteerd.
    Ik zou zeggen neem vandaag vrij of ga met vakantie. O, nee dat zijn jullie al.

Veel liefs van Ma en Pa Steehouwer waar alles goed mee gaat.

• 17 April 2017 - 10:08

Gerard:

Marjolein, van harte gefeliciteerd gisteren...oeps, beter later dan niet. En Martin morgen ook alvast gefeliciteerd, ben ik hier ieder geval op tijd mee.

• 19 April 2017 - 21:57

Mammar:

/hallo travelkinderen::nogmaals van harte!! en voor martin ook een fijne verjaardags-beach-coctail-partyday☺☼♥♥

• 27 April 2017 - 21:31

Jorien:

hej Mar & Martin,

wat heerlijk om te lezen allemaal!! ik krijg spontaan weer zin om ook weer een reis uit te gaan zoeken voor onze volgende plannen. Heerlijk dat jullie zo inspireren!!!
    geniet lekker daar! :-)
    X Jor