Maleisie in de herhaling - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van martin en marjolein steehouwer en eylander - WaarBenJij.nu Maleisie in de herhaling - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van martin en marjolein steehouwer en eylander - WaarBenJij.nu

Maleisie in de herhaling

Door: Martin en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg martin en marjolein

12 Juli 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

We hadden het onszelf zo voorgenomen: niet nog een keer naar hetzelfde eiland en hetzelfde resort in de Perhentians Maleisië!!!! We Zouden het NIET doen!!! We zijn dan ook begonnen op Kecil, het kleine eiland, 4 nachtjes gedaan en toen verhuisd 150 meter verderop het strand. Het was op dat moment het einde van de Ramadan dus veel accomodaties volgeboekt. Stiekem toch even het plan opgevat om “alleen” even te gaan lunchen bij Flora Bay Resort op Besar, het grote eiland. Daar aangekomen was het weer zo prachtig en fantastisch dat we 4 nachten hebben geboekt. Zelfde bungalow als 8 jaar geleden. Zelfde medewerkers ook nog steeds….. Na 3 nachten nog 2 nachten bijgeboekt en daarna nog een nachtje….. Voor iedereen die een keer een prachtige picture perfect strandvakantie wil: bungalow 107 Flora Bay Resort…. Aan het strand…… Maar goed, na 6 nachten moet je toch het idyllische paradijs verlaten en terug de bewoonde wereld in.

En dat hebben we dan ook gedaan door naar het koele binnenland te gaan, naar de Cameron Highlands. Bekend om zijn vele theevelden met een diversiteit aan thee. Die thee hebben we ook wel gevonden, maar nog veel meer aardbeien! Niet zo maar wat aardbeientelers, nee echt tientallen en misschien wel honderdtallen. Zijn er in Maleisië dan aardbeien te koop op markten? Nee. De aardbeien die daar geteeld worden, worden daar gegeten. Maar er worden dus echt heeeeeeeeel veel aardbeien geteeld. Onbegrijpelijk.

Na de Cameron Highlands doorgereisd naar Malakka. Al wordt het soms ook Malaka, of Malacca, of Melaka, of Melakka of Melaca genoemd… Ook weer zo’n plaats waar wij
Hollanders flink hebben huisgehouden. Al kregen we de indruk dat ze toentertijd blij waren dat ‘wij’ ze hebben bevrijd van de Portugezen. We sliepen dan ook, heel toevallig hoor, in de oude Heerenstraat in Chinatown. Naam van het hotel; Heerenhuys. Een hotel wat ze tegenwoordig een boutiquehotel noemen, compleet met antieke kasten, meubels en krakende vloer. De naam van de kamer was dan ook Hangkast… Of iets wat er erg op leek. En de combinatie van Europese panden, Chinese lampions, Aziatische en blanke toeristen en Maleisische bewoners blijft toch heel bijzonder overkomen. We blijven ons, gelukkig, dus nog steeds verbazen. Al merken we ook dat ons vermogen om alles op en in te nemen enigszins aan het afnemen is. De paar dagen in Port Dickson, na Malakka, in een hotel met zwembad, waren dan ook erg lekker.

Zometeen gaan we Peggy en Yette ophalen van Kuala Lumpur airport. Hier in Kuala Lumpur toch nog even een paar dagen rondgehuppeld (we zijn hier al eens, twee keer zelfs, geweest) en gisteren werkelijk subliem gegeten in restaurant Babe. Een restaurant wat ‘japas’ serveert. Inderdaad een combinatie van tapas en Japans eten. Met uitzicht vanaf de 11de verdieping op de skyline van Kuala Lumpur. Prachtig en heerlijk!

Laatste twee weken sluiten we af op Lombok. Wederom erg veel dank voor alle berichten van iedereen! Tot over een paar weken..!

MenM

PS We hebben drie pogingen gedaan om de foto's recht te zetten, maar zoals je ziet is dat niet gelukt. Pas op met het kantelen van je beeldscherm of je hoofd...

• 12 Juli 2017 - 19:57

Truus En Ties:

We kijken naar jullie uit dus probeer de laatste weken nog heel te blijven. Dit omdat tante Nel op een Grieks eiland haar heup heeft gebroken en twee weken in Athene in het ziekenhuis heeft gelegen. Is nu weer thuis. Kusjes en veel liefs van Truus en Ties

• 12 Juli 2017 - 20:37

Mammar:

nog een hele leuke tijd met elkaar gewenst en alvast een goeie thuisreis voor alle 4☺lfs..mammar en douwe

• 12 Juli 2017 - 21:10

Linda:

Hey guyz,

Pfff wat een heerlijk reisverhaal weer. En wat vervelend dat jullie opnieuw naar Flora Bay resort moesten.... hahahaha klinkt heel vervelend allemaal. Nee hoor ben niet jaloers ahum.

Nog veel plezier de komende weken en gewoon nog niet aan de terugkeer denken.

Lieve groet,

Linda

• 12 Juli 2017 - 21:56

Marc:

Hoi M&M,

Klinkt allemaal heel vervelend ;) Geniet van de laatste paar weken.
    Vanaf komende week zijn we drie weken op Corsica (GR20, snorkelen, wijn, vis, joie de vivre).

Groetjes,

Marc

• 12 Juli 2017 - 23:08

Angela:

geniet lekker van de laatste weken en heel veel plezier met Yette en Peggy.
    xx

• 13 Juli 2017 - 09:10

Robin, Anne En Vincent :

Klinkt paradijselijk!! (voor mensen die kunnen niksen ;-) ) En waarom ook niet terug naar dezelfde stek als het daar zo goed bevalt?!

Nog maar twee weken?! En jullie zijn pas nét weg!! Geniet nog met volle teugen en denk nog maar niet te veel aan de terugreis... .

Groetjes,
    Anne

• 13 Juli 2017 - 09:38

Chris En Thea Van De Kamp:

Wat een belevenissen en wat een onderneming, we wensen jullie een mooie afsluiting op Lombok.
    Bedankt voor alle mooie reisverslagen, goede terug vlucht naar huis

groetjes van ons

• 13 Juli 2017 - 13:38

Margreet Smienk:

We hebben genoten van jullie verhalen
    Nog een paar fijne weken en alvast een goede reis terug.
    Groetjes Willem en Margreet

• 14 Juli 2017 - 09:23

Feite En Janny Bos Buurtjes 24:

Wat hebben jullie veel moois gezien en beleefd !
    Een reis, om nog lang van na te genieten !
    Bedankt voor al jullie verslagen en foto 's , we konden zo een beetje met jullie mee "reizen"......
    We wensen jullie nog 2 fijne weken op Lombok en zien jullie weer aan het Zuiderkerkplein !
    En wellicht horen we de verhalen nog eens !
    Goede reis naar huis !
    Hartelijke groeten van Feite en Janny

• 14 Juli 2017 - 09:37

Piet En Janny:

Het valt me op dat mensen die in Maleisië zijn, veel schrijven over het eten. Van Michel, die er eens was, kreeg ik alleen foto's van borden eten.
    Geniet er maar van, de spruitjes komen vroeg genoeg.
    Veel plezier!

• 25 Juli 2017 - 14:54

Claudia:

Wat is het toch leuk om mee te mogen lezen....
    Het zal voor jullie weer wennen zijn om terug in Nederland te zijn!

Geniet er nog even volop van!

Liefs Claudia