All good things must end - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van martin en marjolein steehouwer en eylander - WaarBenJij.nu All good things must end - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van martin en marjolein steehouwer en eylander - WaarBenJij.nu

All good things must end

Door: martinmarjolein

Blijf op de hoogte en volg martin en marjolein

22 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Zoals Melissa Etheridge schreef in een van haar beste nummers ooit; ‘All good things must end.’ En zo is het ook. Ze schreef echter ook in dit zelfde nummer ‘Keep it precious.’ Wat zich het best laat vertalen als ‘houdt het dierbaar.’ En dat is exact wat we gaan doen en wat we van plan zijn. Wij zullen de laatste zijn die ontkennen dat de reis die we nu hebben gemaakt iets is wat niet omschreven kan worden als uiterst dierbaar. We zijn twee gelukkige mensen die de mogelijkheid hebben gehad en gemaakt om deze reis te maken. Maar ook aan deze reis komt een einde…..

Woensdag 25 juli stappen wij namelijk weer op Nederlandse bodem. Zoals jullie weten niet voor heel lang daar we de 28ste augustus weer wegvliegen naar Aruba voor een periode van 12 weken. Maar zover zijn we nog niet. Eerst een paar dagen naar Klundert en vervolgens een paar dagen klussen in Dronten. En daarna pas naar Nieuwegein waar we zullen vertoeven voor vertrek. En hopelijk ook wat werken hier en daar om de banksaldo’s niet al teveel te laten slinken.

Wat we hier in Thailand hebben gedaan? Hahahaha… Niet al teveel ondanks de plannen die we hadden. Wat wel? Nou, na een paar dagen Bangkok door naar Koh Phi Phi, Phuket, Koh Samui en nu weer in Bangkok. Vooral het weer op Phi Phi en Phuket waren niet echt tof, maar gelukkig was het aan de andere kant van Thailand op Koh Samui beter. Culturele dingen gedaan? Nou nee. Nog gedoken? Nou nee. Lekker gerelaxed? Ja!! Nieuwe kleren laten maken in Bangkok? Ja! Ons lekker laten masseren op het strand? Ja! Goede curries gegeten? Ja!!! Gekke Engelsen bekeken in Phuket? Ja ja ja ja!!! Jullie snappen het wel denk ik….

En over een paar dagen weer in Nederland waar het als het goed is niet meer regent en temperaturen heeft die wij het afgelopen jaar enigszins (!) gewend zijn geworden. Of we hier naar uitkijken? Naar de terugkomst in Nederland? Moeilijke vraag… Natuurlijk gaan we het leuk vinden om jullie allemaal weer te zien. Maar we zijn ons ook bewust van het harde feit dat de wereld tijdens een wereldreis gewoon doordraait. Zelfs onze werelden draaiden gewoon door; de ontwikkelingen van ‘Koken in de kerk’ zijn gewoon doorgegaan en ons contact met een aantal van jullie is ook gewoon doorgegaan. En zo meteen staan we weer voor jullie neuzen. Beetje moeilijk, maar ook ontzettend leuk. En natuurlijk vertellen we graag hoe het was of wat het leukste/mooiste/bijzonderste/gekste/vervelendste wat we meegemaakt hebben, maar help ons een beetje en laat het niet alleen om ons draaien. We zijn namelijk ook benieuwd naar jullie belevenissen van het afgelopen jaar. Wat er gebeurt is en wat er had moeten gebeuren. Of wat er nog gaat gebeuren.

Goede tradities moet je niet laten verwateren, dus hier de laatste top nogwat. Maar geen gebruikelijke. Het is een top tien+ van dingen die we NIET gaan missen:
1. Taxichauffeurs die de meter echt niet aanzetten.
2. Teruglopen naar de receptie om handdoeken te vragen. En vervolgens weer terug om toiletpapier te vragen.
3. Nog een keer uitleggen wat je wilt eten of drinken.
4. In het midden van de nacht de bus ‘uitgespuugd’ worden en je afvragen waar je bent en hoe je op de uiteindelijke plek van bestemming aankomt.
5. Bonen, bonen met rijst, bonen met ei, bonen in taco’s en overige gerechten met bonen.
6. Kleertjes die na een uur dragen al weer vies en zweterig aanvoelen.
6a. Kleertjes die bij een wasserette vandaan komen en voordat je het gaat dragen al vies ruiken en voelen.
7. Een uur na het eten tegen elkaar zeggen: “moet jij ook zo nodig naar het toilet?”
7a. Je afvragen of het toiletpapier dan wel of niet doorgespoeld mag worden?
7b. Je afvragen of er überhaupt toiletpapier hangt?
7c. Je afvragen hoe lang dat stinkende emmertje naast het toilet er al staat.
7d. Je broek proberen droog te houden op een hurktoilet? Met rugtas om!
7e. Ik kan ondertussen nog wel een keer naar het toilet.
8. De onbekende misschien wel giftige diertjes op teveel pootjes op niet prettige plekken; badkamer, slaapkamer of gewoon in bed.
9. Onbestendig ruikende lakens, handdoeken of kussenslopen. Dit geldt ook voor onbestendige vlekken.
10. Kleding uit een zakje in plaats van uit een kastje!
11. Ontdekken na aankomst in het hotel dat een tube/bus/pot/flesje heeft gelekt in je tas.

Owh ja; natuurlijk onwijs bedankt voor alle reacties van jullie op alle verhalen en belevenissen die jullie hebben gegeven.

Tot snel en ook nu; heel veel liefs,
Marjolein en Martin

• 23 Juli 2012 - 08:22

Anne:

Dingen die ik wel ga missen: jullie reisverslagen!

Geniet nog van de laatste dag(en) en een goede thuisreis gewenst. Na zo'n reis een fijn weerzien met familie en vrienden en een fijn vooruitzicht om weer te vertrekken naar Aruba... ik heb geen medelijden! :-)

Groetjes!

(en uhm..bij ons weten jullie wel wat er nog moet gaan gebeuren!)

• 22 Juli 2012 - 19:32

Deuki:

Ik kijk er naar uit om jullie te zien, ik ben alleen bang dat het nog even gaat duren.... Wij gaan aan het eind van de week naar de Dolomieten. Klimmen, kamperen, huttentrektocht, boogschieten...
    Mooie top-10 hebben jullie samengesteld.... Ik zou bijna medelijden krijgen.... Nou uiteindelijk niet dus ;-)

De Groente, Henk

• 22 Juli 2012 - 20:08

Linda:

Hey guyz,

Nog ff en dan zien we elkaar....tot dan..!!

Wij hebben er zin in......ps leuke top 10 hahahahahah.

Dikke kus Linda

• 22 Juli 2012 - 21:05

Ruben:

Hoi hoi, top hoor die top 10! Wellicht tot snel wederzien in Klundert of Austerlitz. Grtz

• 23 Juli 2012 - 10:47

Piet En Janny:

We hebben genoten van jullie verslagen en foto's. Nu jullie deze top 10 hebben overleefd kun je alles aan.
    Ik ben benieuwd of jullie -als het mogelijk was - ongeveer dezelfde reis zouden maken of dat jullie 'n heel andere kant op zouden gaan.
    We wensen jullie goeie terugreis en nog veel plezier en succes met de rest van de plannen.
    groetjes!!

• 23 Juli 2012 - 15:13

Leuke Top 10!!:

Hey kanjers, wat ik vooral ga missen zijn jullie fantastische reisverslagen met foto's. Misschien kunnen jullie van al die verslagen een mooi boek samenstellen? Ik wens jullie een goede vlucht naar Nederland, wat best wel weer moet wennen, maar het toch niet echt verkeerd toeven is hoor. Ondanks het weer :-).
    Een hele goede vlucht en veel plezier, veel liefs Henja

• 23 Juli 2012 - 18:44

Angela:

Hoi popjes,
    perfecte afsluiting van jullie reis dit laatste verslag.
    of krijgen we nog een resume vanuit holland op een regenachtige dag of zo.
    bedankt voor jullie te leuke reisverslagen.
    tipje je kunt ook koken en schrijven in de kerk( hoeft geen bijbel te zijn).
    Maar dat jullie leuke verhalen schrijven is zeker. misschien een leuk top 10 boekje?
    goede vlucht en tot snel in het soms ook mooie nl
    dikke kus en ik kan niet wachten om jullie weer te zijn

• 23 Juli 2012 - 19:21

Gerard:

En dan komt er toch een einde aan het eindeloze avontuur. Gelukkig brengt elk einde ook weer een nieuw begin. Om straks te helpen acclimatiseren smeer ik vast een boterham met hagelslag voor jullie. Tot gauw.

• 23 Juli 2012 - 19:25

Jp En Lea:

Met heel veel plezier jullie verhalen gelezen en jullie foto's bewondert. Veel dank hiervoor. Geniet van de laatste dag en we zien jullie snel weer in Klundert. Nog een goed reis terug. En ja Martin er is nog een vacature voor chefkok / facilitair manager in de staftent tijdens het zomerkamp. Hopelijk tot dan. Ouwdoe en tot snel.

• 23 Juli 2012 - 20:22

Helma:

Tjee... dat jullie over 2 dagen weer in het Hollandse zijn!
    Nou die verhalen wil ik natuurlijk ook horen, want volgens mij ga je op vakantie in je eigen land.
    Blijf nog heel even schrijven!

• 24 Juli 2012 - 09:14

Paul Ditte & Jip:

en dat is nou het leuke aan 'Thuiskomen'

wc papier koop je gewoon bij Appie
    je kleding kun je weer zelf silanfris wassen
    op de Albert Cuyp is alles te koop wat je mist
    bruinbrood met hagelslag is lekker
    er komt schoon, drinkbaar water uit de kraan
    er zijn mooie zomerluchten
    je mag je weer aan de verkeersregels houden
    je slaapt in een schoon bed
    er zijn een heleboel mensen die je willen knuffelen

• 26 Juli 2012 - 02:10

Dirk:

Welkom Thuis!!!

Laten jullie het weten als jullie in Nieuwegein zijn aanbeland?!?!
    Hoogste tijd om te bieren :-)

• 27 Juli 2012 - 09:49

Jason Marieke Hugo En Jonna:

Gelukkig zijn jullie weer veilig op Nederlandse bodem aangekomen.
    Welkom in ons prachtige kikkerlandje! Goede timing wat betreft het weer, dat acclimatiseerd toch een stuk makkelijker lijkt mij.

Jammer voor ons dat we de top 10-en niet meer kunnen lezen, erg van genoten. Gelukkig zie ik dat Paul het stokje van je overneemt (-:

Ennuh, mochten jullie nog in Haarlem komen, wil ik jullie graag langs mijn top 10 rondleiden;
    Hangmatje

Jason, Marieke, Hugo en Jonna

• 02 Augustus 2012 - 22:29

Arian:

Dag vakantie gangers,

Zit er dus uiteindelijk toch op, hopelijk spreek ik je volgende week.

mvg
    Arian