Een beetje thuis en bijna weer weg - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van martin en marjolein steehouwer en eylander - WaarBenJij.nu Een beetje thuis en bijna weer weg - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van martin en marjolein steehouwer en eylander - WaarBenJij.nu

Een beetje thuis en bijna weer weg

Blijf op de hoogte en volg martin en marjolein

25 Augustus 2012 | Nederland, Nieuwegein

Na bijna 5 weken in het prachtige Nederland geweest te zijn gaan we dan ook bijna weer weg!! Dinsdag 28 augustus vliegen we naar het mooie Aruba om daar nog even 12 weken te relaxen en bij te komen van 5 hectische weken in Nederland!
Fijn om weer een heleboel mensen gezien te hebben en te merken dat alles en iedereen in Nederland ook gewoon “doordraait”. Ook fijn om ons beestje weer gezien te hebben; en wat heeft hij het goed in het mooie Twisk! Paul en Ditte: bedankt voor het oppassen op ons Jip, en we zijn blij dat hij nog een paar maanden van jullie en van de prachtige omgeving mag genieten!!!
We hebben lekker het huis opgeruimd in Nieuwegein waar we tijdelijk even hebben gezeten. Kleine tip: Marktplaats is fantastisch!! We hebben zo veel kunnen verkopen dat we in deze 5 weken in NL niet hebben hoeven pinnen!! Wat een grap….! En gezien onze werkeloze toestand was dit best prettig. Marjolein heeft helemaal geen werk kunnen vinden en Martin heeft een dag of 4 kunnen werken in de bedrijfscatering in Amsterdam. Dus om met gesloten portemonnee 5 weken in Nederland te kunnen verblijven was best een leuke uitdaging…. Maar het is gelukt!!
Onderstaand toch nog een leuke top 10 van de afgelopen weken in NL:
1. Hoe prettig is het toch dat je naar een supermarkt kan waar gewoon alles te koop is. Alleen jammer dat het bedrag bij de kassa zo tegenvalt!! Gelukkig hadden we Prodent tandpasta meegenomen uit Sulawesie: dat kost daar 15 cent per tube!
2. Water uit de kraan drinken en je douche temperatuur kunnen stellen met een thermokraan. Wat een luxe, wel minder charmant dan een bakje ijskoud water over je heen gooien na een middagje snorkelen.
3. Autorijden!! Wat een feest, alleen zo jammer dat we er van uitgaan dat het altijd zo rustig is op de Nederlandse wegen….! (vakantietijd)
4. Onbeperkt internet, niet meer zeulen met die laptop van het toilet naar je bed en weer terug om te testen waar je nu het beste bereik hebt. Buuv bedankt voor de WIFI!
5. Zelf koken… heerlijk!!! Nadeel: zie 1. Ander nadeel: zelf afwassen…. 
6. Je eigen was kunnen doen met de vertrouwde Ariël ultra. Het ruikt schoon, het voelt schoon, het ziet er ook schoon uit!! Schoon dus…. Hoe moeilijk is het nou eigenlijk?!
7. Een goed gebakken ei eten! Zie 6: hoe moeilijk is het nou eigenlijk?! In geen enkel land op de wereld weten ze hoe ze een ei goed kunnen bakken. Nee het eiwit hoort echt niet vloeibaar te zijn en aan 2 kanten bakken is ook niet de juiste manier!
8. Fietsen!
9. Weten wat dingen kosten! Er zit gewoon lekker een prijsje op, niet meer hoeven onderhandelen over: sigaretten, flessen water, taxi’s etc.
10. Er achter komen dat de Nederlandse televisie nog steeds zo slecht is als een jaar geleden. We hadden in Nieuwegein dan ook geen tv, we hebben voor ons gevoel niets gemist!! Gewoon lekker Lingo en tussen Kunst en Kitsch kijken op uitzending gemist!!!!!!
Nog een paar dagen kamperen we in Nieuwegein (we hebben zelfs geen eetkamerstoelen meer) en dan op naar Aruba!! Martin kan daar waarschijnlijk een paar dagen leuk werken in een leuke strandtent en Marjolein moet hoognodig weer een beetje bijkleuren…!
Oh en de laatste kerk ontwikkeling: we hebben eindelijk de kerk in Hansweert live kunnen bewonderen! In het echt net zo mooi als op de foto’s maar gevoelsmatig te klein voor een kookstudio! Wel lekker groot om in te wonen (265m2) dus we gaan er een fantastische mooie woonruimte van maken! Bestemmingswijziging duurt wel een maand of 6 dus halverwege 2013 gaan we dan toch echt in een kerk wonen in Zeeland!!! Tot die tijd nog in Nieuwegein of ergens op een bungalowpark in het midden van het land!!
Volgende warme verhaal vanaf Aruba!!!
Liefs M&M

• 25 Augustus 2012 - 13:48

Maartje:

Lieve Marjo!

Heel veel plezier daar op Aruba!! Ik hoop dat jullie daar ook van die leuke verslagen schrijven want ik vind t elke keer weer een feestje om te lezen!!

Liefs Maart x

• 25 Augustus 2012 - 18:10

Piet En Janny:

veel plezier op Aruba en denk eraan...relaxen!!
    groetjes

• 25 Augustus 2012 - 20:38

Herman:

wat alweer weg, wel jullie zullen het verdient hebben. Marjolein als je terug bent in ons land weet ik nog wel een bedrijf voor je.
    Groeten uit Hoorn

• 28 Augustus 2012 - 12:49

Linda:

Hey lieve schatten,

Wij zijn vanacht weer geland op Nederlandse bodem.
    Egypte was heerlijk en lekker warm.....

ps wat gaaf dat de kerk doorgaat, van harte.

Vanuit Alkmaar een fijne vlucht naar Aruba.

En GENIETEEEEEEEEEEEN!!

Dikke kus van ons

Lin&Jeroen

• 29 Augustus 2012 - 21:19

Mammar:

en/ weg zijn ze weer! ook moeders hebben een onrustig leven met reizende kinderen! even naar het station in lelystad/ hoe laat/vroeg?? 5 uur vertrekken/ slaap!!
    Even voor de goede orde. Marjo heeft wel gewerkt!! een hele week gekampeerd in Dronten en geklust in ons nieuwe huis. Super fijn en heel veel mooi gemaakt/ gemonteerd/geschilderd en gesjouwd!! een extra vermelding waard.
    We kijken vanuit de Wolken uit naar jullie terugkomst en hopen dat onze klussenlijst dan klaar is/ zoniet? dan worden jullie weer gestrikt!
    Stay bruin en happy!! liefs van ons witjes.