En nu is het dan toch echt bijna voorbij - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van martin en marjolein steehouwer en eylander - WaarBenJij.nu En nu is het dan toch echt bijna voorbij - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van martin en marjolein steehouwer en eylander - WaarBenJij.nu

En nu is het dan toch echt bijna voorbij

Door: Martin Marjolein

Blijf op de hoogte en volg martin en marjolein

13 November 2012 | Bonaire, Kralendijk

En zoals beloofd hier ons laatste reisverslag vanuit Bonaire. Jaja niet vanuit Aruba want sinds gisteren zijn we verhuisd naar Bonaire.

Tja Aruba, wat moet je er over zeggen..... Ze hebben de witste stranden die wij ooit hebben gezien (en we hebben er ondertussen al wat gezien), de meeste Amerikaanse vakantiegangers, de meeste fastfoodketens per m2 en de warmste periode van het jaar toen wij er waren.

Toch hebben we ons prima vermaakt en zijn die 10 weken voorbijgevlogen. We hadden een heerlijk oppashuis met 2 fantastische oppashonden. Heerlijk met de honden wandelen langs de ruige noordkust en op de terugweg lekker een patatje oorlog met een frikandel speciaal. Briljant zo'n Hollands eiland; belegen kaas en broodjes kroket. Natuurlijk ook wel lekker lokaal gegeten maar vooral veel zelf gekookt; dat hadden we stiekem wel een beetje gemist na een jaar reizen.
Verder hebben we lekker klusjes gedaan in het huis, de tuin een beetje bijgehouden en verder lekker gerelaxt. Toastjes en flesje wijn op het strand tijdens de sunset, snorkelen en Martin natuurlijk duiken.
Warm hebben we het ook gehad, gemiddeld 32 graden met een hoge luchtvochtigheid, vooral na een nachtje regen. We hebben het onkruid en planten zien groeien....
Aruba is een relatief klein eiland met toch meer dan 100.000 inwoners. Dus het eilandgevoel is iets minder dan wat we nu ervaren op Bonaire. Hier heerst de gezellige eiland kneuterigheid. Voordeel is ook dat we hier fietsen hebben kunnen huren en op Aruba moest alles met de auto. En boodschappen doen en naar het strand met de fiets is toch net wat charmanter dan met de auto. We hebben in die 10 weken dan ook meerdere keren het eiland rondgereden met de auto en wisten na een week toch aardig de weg naar de meeste bestemmingen. Er is ook maar 1 weg waar je een beetje door kan rijden (max 80 km per uur) en de rest van de eilandbevolking rijdt lekker 30 en als het regent stapvoets. Van elke kruispunt op Aruba wordt een rotonde gemaakt, alleen zo jammer dat een Arubaan niet doorheeft dat richting aangeven als je een rotonde verlaat erg veel helpt tegen vertraging. Maar goed, de gemiddelde Arubaan heeft ook geen haast en alles gaat net even een tandje langzamer en relaxter dan bij ons thuis.

Sinds eergisteren fijn op Bonaire, opgehaald door Klaas (oud collega van Martin) die zich heerlijk had uitgesloofd in de keuken! Wat prettig aankomen op dit heerlijke eiland. Vanochtend de 1e snorkelsessie gedaan. Marjolein blij; de mooiste en grootste Parrotvissen (zie foto's) ooit.... op aanraak afstand!!! Martin gaat morgen zijn 1e duik doen en ondertussen doen we er nog wat sollicitaties uit.... Want volgende week woensdag zijn we gewoon echt terug en moet er echt weer gewerkt worden. Voor de maand december zijn we in ieder geval van de straat; we gaan al jullie kerstkaarten sorteren in het postsorteercentrum. Geen uitdagende baan maar ja het is in ieder geval wat. Martin is ondertussen al druk lesmateriaal aan het ontwikkelen in opdracht en heeft wat sollicitaties de deur uitgedaan. Marjolein heeft ondertussen 3 afspraken staan en hoopt op het beste!

Wij genieten nog een week van de zon, zee, warmte, palmbomen, sunsets, happy hours, lekker eten, vissen etc. We kijken stiekem toch ook wel een beetje uit naar de vallende blaadjes in Nederland en lekker met 130km over de A6.....!

Iedereen bedankt voor alle reacties op onze verhalen en lieve mails! Deze site houden we aan dus mochten we het echt niet meer zien zitten in Nederland dan laten we dat gewoon via deze site weten.... :) net zo handig!

M&M

ps de foto's komen morgen op de site erbij

• 13 November 2012 - 20:35

Marc:

Wow, is het avontuur nu echt voorbij! Meestal is lekker één vinger lang, bij jullie wel iets langer..
    Anyways goed om te lezen dat je stiekum toch weer een beetje zin hebt om weer in Nederland te zijn.

Geniet nog maximaal van de laatste week.

Groet,

Marc

• 13 November 2012 - 20:44

Moira:

Hey M&M,

vanuit het regenachtige kikkerlandje wil ik jullie nog even een paar ontzettend fijne dagen wensen daar op het zonnige eilandje!! Hopelijk kunnen jullie een beetje wennen als jullie weer terug zijn. Misschien nog ff niet aan denken (behalve dan dat scheur'n over de A6) .

Ben benieuwd naar de nieuwe foto's!! Wellicht tot sinas in het nieuwe jaar.

En Martin, bedankt voor je bijdrage voor m'n loop in Amsterdam!!

Adios van Moira

• 13 November 2012 - 22:30

Mammar:

hee zonnekinderen
    alweer bijna voorbij jullie reisavontuur. Jammer/ we zullen de verhalen en fotoos missen !!!dus hopen dat jullie weer gauw iets gaan bedenken om iedereen weer naar mails van jullie uit te laten kijken.
    Enneh 130 km rijden/ slurp/slurp dat wordt flink tijdje sorteren voor een extra tankje.haha
    We kijken naar jullie uit. tot ziens in het wondermooie Lelystadstation. (helaas zijn jullie te vroeg voor het nog mooiere station in Dronten, maar dat is voor de volgende thuiskomst.
    xxxxmammar en dj

• 14 November 2012 - 08:35

Carly:

Lieve Marjolein en Martin ;)

Wat geweldige verhalen...
    Nu nog even genieten op het prachtige boniare !
    Heb genoten van alle reisverslagen ..
    Hopelijk gaan we elkaar in Nederland snel
    weer een keer zien en lekker bijkletsen!

Voor later een goede reis naar Nederland !

Liefs Carly

• 14 November 2012 - 09:08

P&D&J:

Weten jullie het zeker???? Koopkrachtplaatje is niet rooskleurig, er moet 40.000.000.000 euro bezuinigd...het regent alle dagen, Sinterklaas is werkeloos....Maar het is wel Nederland!!!
    Tot gauw!

• 14 November 2012 - 14:13

Loet:

ongelofelijk dat het (alweer) voorbij is, is toch snel gegaan. Hopelijk hebben jullie snel werk. p.s. Martin, we zoeken nog een concierge voor 0,4 fte, jij zou zeker in ons team passen :)
    hoop jullie snel te zien
    Loet

• 14 November 2012 - 18:57

Arian > AF:

Geniet ervan zolang het kan, veel plezier en graag tot ziens wellicht met een goede Muskaat wellicht heb je daar een leuk nagerecht bij ontwikkeld of is het andere lesstof Kamasutra ?

• 14 November 2012 - 19:53

DanielleSwart:

Heey Marjo & Martin
    Geniet nog ff van het weer/uitzicht/ zon, zee ... Etc. Wij zitten al weer tussen de kerstbomen !!! Ook best leuk, vandaag nog over je gehad met Àngela vandaar dit bericht! M'n eerste en dus ook laatste !! Lache toch...... Succes met solliciteren , komt helemaal goed natuurlijk. Tot snel. X Danielle

• 15 November 2012 - 12:37

Gré :

En nu nog even genieten van een prachtig eiland...blauwe zee en witte stranden....straks weer vallende blaadjes, sombere dagen (af en toe echt de donkere dagen voor Kerst), maar eerst even genieten van al die vrienden die jullie gemist hebben en niet meteen na een week weer naar een reisbureau stappen....want ja dat reisbloed zit er nog in....(allemaal jaloerse flauwekul)

GENIET NOG MAAR LEKKER EN STRAKS EEN GOEDE TERUGREIS.....EN EEN VERRASSENDE THUISKOMST*... groetjes Gré *je weet nooit wie en hoe ze er staan die vrienden...en familieleden....

• 15 November 2012 - 17:11

Linda:

Hey lieve schatten,

Wat een heerlijk verhaal weer, zit hier met jaloerse kriebels ;-D

Zon, zee en strand...snorkelen...prachtig water....lekkere drankjes...mmm
    En dan te bedenken dat Jeroen&moi bijna jullie kant op waren gekomen.

Helaas door te weinig doekoes en niet weg kunnen van het werk, ging deze prachtige kans aan ons voorbij!!
    Je wil niet weten hoe we gebaald hebben.

Maar goed kanjers....GENIET nog ff en alvast een hele fijne en veilige reis terug.

Dikke kus van ons xxx

Jeroen&Linda