Nattig maar prachtig Guatemala - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van martin en marjolein steehouwer en eylander - WaarBenJij.nu Nattig maar prachtig Guatemala - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van martin en marjolein steehouwer en eylander - WaarBenJij.nu

Nattig maar prachtig Guatemala

Door: martinmarjolein

Blijf op de hoogte en volg martin en marjolein

30 Oktober 2011 | Belize, Caye Caulker

Ja wij hebben ook wel eens slecht weer…. Heus niet alleen in Nederland kan het voor 2 weken regenen, dat gebeurd dus ook in Guatemala!!! En als je dan uit het vliegtuig stapt en met een taxi door regenachtig Guatemala City rijdt dan is de 1e aanblik een en al treurigheid. Guatemala City wil je niet zijn of dood gevonden worden (en de kans dat je dood gevonden wordt is redelijk aanwezig gezien de criminaliteit) dus we zijn doorgegaan naar Antigua. Leuk stadje met, het schijnt, 3 vulkanen eromheen en veel andere leuke bergjes. Daar hebben wij natuurlijk niet veel van gezien, want het regende!!!!! We hebben daar dus 4 dagen binnen gezeten, gelukkig wel goede koffie onder handbereik en een allerknussigst hotelletje.
Om de regen te ontvluchten hebben we gedurende die 4 dagen van alles bedacht: een vlucht boeken naar India bijvoorbeeld….. maar we zijn gebleven en hebben daar zeker geen spijt van gehad.
Na Antigua zijn we doorgereisd naar Lanquin, een mooi plekje midden in de jungle in de middle van helemaal niets….. Bungalowtje, hangmatje, happy hour en fantastisch eten!!! Je kan ons niet blijer maken! Gelukkig wel wat van de omgeving kunnen zien want het weer klaarde iets op. Een ochtend een grot in geweest, met een kaarsje zwemmend door een grot heen is best lastig kunnen we zeggen!!! Maar wel fantastisch, kaarslicht doet dan net iets meer dan een hele grote zaklamp. Stukje tuben op de rivier en door naar Chemuc Campey. Blauwe poelen met water waar een rivier onderdoor stroomt…. Heel bijzonder.
Ook hebben we een avond het spelletje “zoek de 1 miljoen vleermuizen” gedaan. Wederom met een kaarsje een grot in, wachten tot zonsondergang en lekker gaan zitten. Schijnend met een grote zaklamp zie je dan duizenden vleermuizen naar buiten vliegen! Fantastisch.

Vanwege de hevige regenval konden we niet weg komen uit Lanquin en moesten, helaas, nog een nachtje langer blijven. Helaas is dan voor: hangmatje, happy hour, bungalowtje, lekker eten…::)
We hebben toen maar een andere draai gegeven aan ons geplande rondje en zijn doorgegaan naar Rio Dulce, ook daar weer prettig hangmatje, bungalowtje. Geen happy hour en geen lekker eten maar zo’n hutje in de mangrove op paaltjes met kevers zo groot als sigarettenpakjes en spinnen zo groot (en eng) als een Stephen King pocket.
Na Rio Dulce door naar Flores waar we de Maya-site van Tikal hebben bezocht. Prettig om half 5 weg ’s ochtends: kan je zo lekker wildlife zien!!! Jajajaja, wij zijn ’s ochtends al niet op ons best en als we dan uiteindelijk een kip, een eekhoorn en een ander ondefinieerbaar beest zien…. Nee, we hebben ook apen gezien en zeker gehoord. Wat een lawaai kunnen die beesten maken, alsof je aangevallen wordt door een kudde leeuwen.
En de volgende ochtend (wederom om half 5) door naar Belize, waar we nu dan op een tropisch eiland zitten: Caye Caulker. De regen is gestopt, het water is blauw, het strand is wit, de visjes op de borden zijn vers en het bier in Belize is heerlijk!!! En genoeg happy hours om de dag door te komen… :) Martin heeft vandaag heel stoer gesnorkeld met nurs sharks en sting rays, Marjolein heeft even overgeslagen en hoopt dat 1 van de 2 soorten vanavond op het bord ligt met een limoentje in zijn bek!!!

Geen top 10 van Guatemala want:

Voor meer foto’s:

M&M

• 30 Oktober 2011 - 17:14

Het Jongere Broertje:

Maar Guatamala heeft wél een voorsprong. De naam. Ik vind het 't land met de mooiste naam.

• 30 Oktober 2011 - 17:32

Gerard:

Er is toch nog iets waar Belize erg beroemd om is. Daar hoor ik niets van. Of zijn dat jullie happy hours?

• 30 Oktober 2011 - 18:26

Douwe:

Goed om weer iets te lezen over en te zien van jullie en van de reis, waarop zelfs Jules Verne jaloers zou zijn. Geweldig wat je op zo'n reis ziet en meemaakt. Sla het op in je geheugen., dan kunnen jullie daar je hele leven van nagenieten. Dat weet ik uit ervaring, al heb ik geen tijd om oud te worden en die dingen te overdenken.. Dat komt nog wel. Jullie doen natuurlijk ook onderzoek naar de locale drankjes. Geniet er van.
    Heel veel plezier en blijf gezond.

• 30 Oktober 2011 - 19:51

Paul & Ditte:

Ach, het reizen heeft ook een keerzijde. Gelukkig is het hier wel prachtig nazomerweer...+18 C, echt heel lekker;). Ik zou zeggen, pak je rugzak en wandel. Met Jip gaat het weer ok, dwz hij gaat niet zoveel meer naar buiten. en als hij buiten komt scheurt hij elke kat aan stukken die in zijn buurt komt, tenminste dat denkt ie, meestal is hij degene die gehavend uit de strijd komt. Maar goed, de antibiotica staat binnen handbereik...
    Oh ja, van dat weer is natuurlijk slechts schijn, maar we blijven hopen....

• 30 Oktober 2011 - 20:04

Mammar:

wat een super mooie plaatjes hebben jullie er weer van gemaakt! vraagje, foto 89 van 95/ heeft de slang de eekhoorn te pakken gekregen? en 91 van 95, ook heel geweldig. Martin als Batman voor het raam, had alleen zn zwarte capeje niet aan, onder zn t shirt verstopt zeker. En samen heel blij happy hour foto/llllllleuk hik. blijf blij en vooral heeeel veel fotoos. Dan reizen we geweldig mee!
    xxx

• 30 Oktober 2011 - 20:54

Arian > AF:

Leuk die foto's van die bijzondere wezens.

Tip leg er in het vervolg een maatstokje naast maakt nog meer indruk bij mijn kinderen.

Alhoewel Wout de spin toch echt wel "Haloween" vindt.

grt
    Arian

• 31 Oktober 2011 - 07:16

Ronald Rijkers:

Mart,

hierbij de huidige stand in de eredivisie voetbal. Ik weet dat je dit graag wilde weten! Waar kan een mens zich druk om maken. Wij op kantoor dus, geeft mij maar Guatemala!

Club Gespl. Winst Gelijk Verlies Punten Voor Tegen
    9 Heracles Almelo 11 4 4 3 16 17 14
    10 NAC Breda

• 31 Oktober 2011 - 07:51

Anne:

Leuk, jullie nemen me weer mee naar 'memorie-lane' .... .

Rio Dulce (kakkerlak-eiland, lang leve de muskietennetten!): zijn jullie ook nog naar Linvingston geweest? Niet zo heel bijzonder stadje, maar de boottocht er naartoe is wel geweldig!
    Ah en dan Belize: Shark & Ray alley... overweeg serieus om een paar dagen te gaan duiken daar!! De 'Blue Hole' (dacht dat het zo heette daar), moet heeeel bijzonder zijn. Vanwege de kosten hebben Ro en ik dat destijds niet gedaan, maar heb daar wel een beetje spijt van! De locaties waar we wel gedoken hebben waren overigens prachtig!

Als je vanuit Belize naar het noorden gaat, Mexico in, ga dan vooral in Tulum grotduiken!! Dat kan je niet op zoveel plaatsen doen in de wereld, en daar zijn ze zeker de moeite waard!!

Veel plezier met wat jullie ook gaan doen!!!

Groetjes!

• 31 Oktober 2011 - 23:38

Angela:

Wederom geweldig genoten van jullie verhaal en de foto's natuurlijk!

• 01 November 2011 - 23:17

John & José:

Wat een schitterende foto's, maar ook zo bijzonder en oog voor detail heel knap.
    Zoals jullie genieten helemaal te gek!!! maar wij genieten zeker mee.De site wordt steeds mooier en indrukwekkender we hebben er gewoon geen woorden voor.
    Blijf heerlijk genieten en gezond,
    Groetjes van ons (hier nu 15 a 16 graden met een lekker zonnentje op 2 nov.!!!)

John & José