Streeploos bruin - Reisverslag uit León, Nicaragua van martin en marjolein steehouwer en eylander - WaarBenJij.nu Streeploos bruin - Reisverslag uit León, Nicaragua van martin en marjolein steehouwer en eylander - WaarBenJij.nu

Streeploos bruin

Door: martinmarjolein

Blijf op de hoogte en volg martin en marjolein

30 November 2011 | Nicaragua, León

Even een update van onze kant, we willen jullie het verhaal van het onbewoonde eiland niet te lang onthouden!

Het was beter, mooier, relaxter en fantastischer dan dat we dachten. En we hadden onze verwachtingen al vrij hoog staan…. :)
Vanuit Utila werden we opgehaald met een bootje door 1 van de eigenaren, 20 minuutjes varen en dan zit je dus op eigen onbewoonde eiland. Na een korte rondleiding en wat uitleg over de wind- en zonne-energie en de marifoon hadden we het eiland echt voor onszelf. De marifoon is bedoeld om elke dag (of om de dag) even wat van je te laten horen hoe het allemaal gaat.
Maar wat een feest is dat om een heel eiland voor jezelf te hebben, het eiland was zo overzichtelijk dat je in 8 minuten het hele eilandje rond kon lopen, we hoefden dus ook geen briefje op de keukentafel neer te leggen als we ergens los van elkaar naar toe gingen.
Prima ingericht huis maar we hebben de hele week niet meer gezien van de binnenkant dan de keuken en de mega slaapkamer met alleen maar ramen met uitzicht aan 3 kanten op de oceaan.
Het eiland was voor 70% bedekt met palmbomen en nog een handjevol naaldbomen. De kokosnoten vallen met regelmaat naar beneden dus ’s ochtends een verse kokosnoot kraken en het sap mengen met de meegebrachte rum. (de cocktail was wel voor ’s avonds hoor)
We hadden visdraad en haakjes meegenomen en Marjolein heeft dus de 1e twee dagen alleen maar gevist. Nooit geweten dat dat zo relaxt kon zijn. In de 1e dagen 7 vissen gevangen die allemaal gezellig in de pan geëindigd zijn! Verser kan het echt niet!!!! (geen idee waarom het met expeditie Robinson altijd zo moeilijk gaat.. :) ) Jammer alleen dat we op dag 4 een haai hebben gevangen, helaas was de haai sterker dan wij, en toen hij eenmaal half op het strand lag is hij toch ontsnapt! Dag lunch….
Op de tweede dag besloten dat 4 nachtjes wel erg kort zou zijn dus we hebben 3 nachten bijgeboekt. Het is dat er nieuwe gasten zouden komen anders hadden we 4 weken bijgeboekt!!!! En lang leve de marifoon: er moest natuurlijk wel bier bij komen en iets van eten. Dat wordt dan keurig gebracht per boot!!! Gewoon je boodschappenlijstje doorgeven en 3 uur later staat het in de koelkast!
We hebben de 7 dagen goed gevuld met: (op volgorde van belangrijkheid)
• hele dagen buiten zijn
• visjes vangen en eten
• afval van het strand halen (er spoelt toch wel het 1 en ander aan op een dag)
• boeken lezen
• kokosnoten slopen
• snorkelen
• heel veel sterren kijken ’s avonds (veel vallende ook)
• slapen met uitzicht op de zee en de sterren

Rondom het eiland was het prachtig snorkelen, Martin heeft iets meer gesnorkeld dan Marjo en dat was maar goed ook. De laatste dag snorkelen kwam Martin en barracuda tegen van zeker een meter!!!!!! Marjo errug blij dat ze daar niet bij was! Maar verder mooie koralen en hele grote gekleurde parrot vissen. De kleurrijkheid van de vissen in Azie is wel groter dan hier in Midden Amerika, maar de helderheid van het water maakt wel heel veel goed!

Maar na 7 dagen eiland komt dan toch het moment dat je je eiland dan toch “af moet staan” aan de volgende gasten…. helaas….

Na 1 nachtje nog op Utila geslapen te hebben met de boot, taxi, bus en bus door naar Nicaragua waar we dan nu zijn. Vandaag vulkaan-surfen, kunnen ons er nog niet veel bij voorstellen maar het schijnt dat er snelheden gehaald worden van 87 km per uur.

We blijven tot na de kerst in Nicaragua en vliegen dan naar New York om daar oud en nieuw te vieren voordat we doorvliegen naar Mumbai, India. (mocht er iemand nog een betaalbare overnachtingsplek weten in New York dan horen we dat graag!!! En met betaalbaar bedoelen we minder dan 75 euro per nacht voor 2 personen)

Iedereen een hele fijne Sinterklaas! (wij vieren het ook maar dan met een koud biertje, het is hier namelijk nog niet echt Sinterklaas weer)
Bedankt voor de leuke reacties op onze verhalen, stiekem vinden we het dan toch leuk om iets uit Nederland te horen!!!!

M&M

(oh ja en de titel van dit verhaal kunnen jullie zelf wel verklaren denken we… :) )

Voor meer foto’s:

• 30 November 2011 - 17:45

Piet En Janny:

hier worden we helemaal stil van. Wat lijkt me dat fantastisch. Als jullie in India zijn zullen jullie hier zeker af en toe aan terug denken en wat last van heimwee krijgen.
    Hier gaat alles goed. Het enige buitenland dat wij af en toe bewonderen is België en Duitsland, ook leuk hoor, vooral 'n zak patat op het vuistje in België als het koud is, heerlijk.
    Goeie reis verder en we zien uit naar jullie verhalen en foto's. Ook de top 10 vonden we erg leuk.
    groetjes!

• 30 November 2011 - 19:01

Truus En Ties:

Lieve Marjolein en Martin,

Ik was nog niet jaloers maar na de eiland wel. Waarom hebben jullie die pelikanen niet Truus en Ties genoemd. Leken ze wel op. Kun je zo'n eiland ook kopen en er eeuwig blijven. Wil Marjolein vast wel. Jullie hebben vast wel begrepen dat we niet naar New York komen. Vinden we toch te hekties of zijn er te oud voor. Wel jammer omdat we jullie toch wel graag willen zien. Je moeder zij pas nog: het lijkt wel of ik ze begin te vergeten, gek he. Nee hoor er gaat soms zeker en uur voorbij dat ik niet aan jullie denk. Veel plezier in The Big Apple.

Liefst van jullie moeder en vader, Truus en Ties dus.

• 30 November 2011 - 20:16

Lea En JP:

Hoi M&M, met veel plezier lezen we nog steeds jullie verhalen en kijken we naar de prachtige en indrukwekkende foto's. Jullie hebben nog een mooi vooruitzicht. Hier in het centrum van Zwingelspaan nog alles rustig. Sofie is in trans van de Sint en Joep heeft deze week zijn eerste vrije stappen gemaakt. Vergeten jullie ook niet om je schoen te zetten want sint komt overal. Veel plezier nog. Groet van ons

• 30 November 2011 - 20:45

Douwe:

Streeploos bruin. Nou en...? Wij zijn hier allemaal streeploos wit. Als jullie 's avonds na het drinken van de cocoscocktail voor Pampus lagen zou dat mooi een opstapje kunnen zijn om over een jaar het echte pampus hier in Holland te gaan bewonen en op Pampus te gaan liggen. Geweldig zoals jullie genieten.
    Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Hou dat gevoel de hele reis vast. Eigenlijk je hele verdere leven. New York is wel weer even een
    stapje terug, maar ik neem aan dat dat van korte duur zal zijn. Goede reis verder en dat in goede gezondheid.
    d'Ouwe.

• 30 November 2011 - 20:47

Arian En Petrina:

Kijk dat zien wij ook wel zitten, jammer dat het niet in de buurt is maar anders ?

Optie die nog open staat is vragen aan Sinterklaas.

Veel plezier en geniet ervan.

Arian & Petrina

• 30 November 2011 - 21:14

Mammar:

en ja, het is jullie gelukt!! moeders is sprakeloos. alleen maar whaw, ooohhh en zucht, mooi!!! ik hoorde de zee en de pelikanen en de palmbomen ruisen. Wat heerlijk dat jullie zo genieten. worden wij ook blij van.
    Het missen wordt wel vergoed door jullie plaatjes!en gelukkig houden ze op de pagina precies het aantal dagen bij wanneer jullie terug hopen te komen.( dat scheelt weer streepjes zetten.) Ik denk als jullie nog zo,n eiland tegenkomen dat dat nog wel even gaat duren! Blijf genieten en we zullen een extra kerstkransje eten op jullie thuiskomst over tig weken/ maanden!!
    veelliefs/mammar en dj

• 30 November 2011 - 21:53

Kristel:

Jaloers.. Jaloers.. Jaloers

Ik heb er geen woorden voor

X

• 01 December 2011 - 08:04

Janny:

Ik heb de foto's eens goed bekeken en zie daar twee visjes in de pan pruttelen. Zijn die met bloem bestrooid?? Wil dat zeggen dat jullie naar 'n onbewoond eiland gaan met 'n pak bloem in de rugzak?
    Dat vind ik toch het toppunt van romantiek!
    groetjes

• 01 December 2011 - 21:25

Moira:

Wat hebben jullie ons weer op een fantastisch verhaal getracteerd!! Ben toch wel een beetje jaloers op alle mooie dingen die jullie beleven!!
    Wat betreft NY, Claudia en ik hebben in het YMCA gelogeerd. Rond New Years Eve is alles onwijs duur. Er zit een hostel ergens rond 27th street. Deze schijnt qua prijs mee te vallen. De buurt is wel een beetje bijzonder. Mocht het niet lukken om tijdens het aftellen op het pleintje te staan ( je moet er al vanaf 11.00uur staan), in Central Park is het ook bijzonder.
    Alvast ontzettend veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende update!!

• 02 December 2011 - 08:27

Loet En Collega's:

Goed verhaal, leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben en dat het er zo relaxted aan toe gaat. Graag willen we op school nog foto's van een streeploos bruine Martin zien.
    groetjes, ook van een aantal concierges
    loet

• 02 December 2011 - 11:09

Jeroen(Linda):

zucht.....

IK BEN JALOERS!!! Geef mij en Linda ook zo''n eiland by our selfs.
    Heerlijk genieten zeg. Living like a dream. We komen er nu aan:-)
    nou heb ik zelf al weining last van het streeploos hahha, maar dat zijn de idialen als je alleen bent op eeen eiland.

Een prachtig verhaal weer, geniet van jullie volgende trip.

take care,

Jeroen

• 02 December 2011 - 16:51

Helma:

TJee mar, heb je enig idee hoe bijzonder het is wat jullie doen? Jullie zijn niet anders meer gewend, maar het is echt heel bijzonder. Count your blessings!
    x

• 02 December 2011 - 23:12

Jason:

Hallo Martin en Marjolein,

Wat een jaloersmakende verhalen schotelen jullie ons toch voor ;-)
    Erg tof! Gaaf dat jullie dit toch maar even, nou ja, 365 dagen doen.

Prachtige foto's ook en meteen een goede introductie voor mij met de culturen die jullie tegenkomen. Genoten van jullie toptientjes, mee doorgaan hè!

Wat betreft NYC denk ik inderdaad dat rond nieuwjaar niet te betalen is en of volgeboekt, is na die dag ook een optie? Mumbai schijnt wel betaalbaar te zijn rond die tijd. Ik hoorde ook goede verhalen over de YMCA West Side naast central park, Salisbury hotel op 57th is gaaf, mede door de grootte vd kamers en de locatie (Midtown). Hampton Inn in Watts Street (SoHo) is ook prima. Ben benieuwd wat jullie gaan beleven.

Heel veel plezier nog de komende 241 dagen! Daarna eens een biertje drinken in Haarlem?

Groet,
    Jason, Marieke, Hugo en Jonna

• 04 December 2011 - 15:11

Paul & Ditte & Jip:

Streeploos bruin...Op een onbewoond eiheiland, daar zou ik willen zijn:)

• 05 December 2011 - 10:33

Steven Soldaat:

hey martin...

Ik vindt het echt VET wat jullie doen respect:)..

ik heb zelf ook een nieuwtje..
    ik ga als het ene beetje meezit vanaf jan/feb misch maart. 6 maanden naar spanje voor stage:)
    moet ff een gesprek met Klaas hebben en dan alles maar regelen. kortom ff spoed les spaans voor dummies en dan gaan :).

fijne dagen nog

en veel plezier in New york....
    kijk anders voor overnacht tips ff op rtlxl.nl en dan yorin travel of hoe dat nu ook mag heten.
    Chris zegers is er volgens mij ooit geweest en die was best geod koop uit daar.

nouy Dooeeeeiiii Steven soldaat

• 05 December 2011 - 12:19

Marc:

Ik heb jullie al opgegeven voor de volgende expeditie Robinson Full Monty. Komt goed ;) Wat een gaaf avontuur.

• 17 Januari 2012 - 11:34

Mary:

Via Google kwam ik op jullie reisblog terecht, ik ben een beetje brutaal om te reageren maar ...

Wow Wow Wow! Op onze verlanglijst staat dus ook een paar nachten op dit prachtige eiland. We vertrekken 11 feb richting Centraal America en rond de eerste week van maart zouden we hier willen verblijven. Vraagje.. hebben jullie dit al een hele tijd van te voren geboekt? Ik heb zojuist een mail gestuurd en hoop ZO dat ik niet al te laat ben!

Groetjes Mary de Boer, Volendam.
    (marydeboer23@hotmail.com)