Gewoon een doorsnee zaterdag - Reisverslag uit Pushkar, India van martin en marjolein steehouwer en eylander - WaarBenJij.nu Gewoon een doorsnee zaterdag - Reisverslag uit Pushkar, India van martin en marjolein steehouwer en eylander - WaarBenJij.nu

Gewoon een doorsnee zaterdag

Door: martinmarjolein

Blijf op de hoogte en volg martin en marjolein

01 April 2012 | India, Pushkar

We willen jullie toch het verhaal van een backpakker op een doodnormale zaterdag in India niet onthouden……

Zoals we een paar dagen geleden in ons verhaal schreven waren we gisterochtend in Bundi om vanuit daar de bus te nemen naar Orchha. Waar we de info vandaan gehaald hebben weten we niet, maar wij dachten een bus te nemen naar Kota van een uurtje en van Kota naar Jhansi te gaan (in onze beleving een uurtje of 5) en het laatste stukje met een tuk-tuk van Jhansi naar Orcha.
Aangekomen in Bundi op het station had de beste man achter het loket nog nooit van Orchha gehoord, niet vreemd vonden wij want het ligt per slot van rekening in een andere provincie. Wij de bus genomen naar Kota. Aangekomen in Kota op het busstation gevraagd welke bus er naar Jhansi ging…. NIET. Nee, u moet eerst naar blablalbla en dat duurt een uur of 9 en dan nog een uurtje of 3 naar Jhansi. Waaattttt? Oke….. Gelukkig was er ook een treinstation in Kota, met een tuk-tuk daarheen om te kijken of er misschien een trein zou gaan naar Jhansi. Helaas.
Onder het genot van een sigaretje, schuilend voor de brandende zon, de Lonely Planet gepakt om te kijken waar we nog meer naar toe zouden kunnen op een logische manier. We besloten dat Agra (Taj Mahal) en Varanassi (Ganges) wel leuk klonken. Agra zou een uurtje of 10 zijn met de trein en Varanassi een uurtje of 24. Ach we hebben de tijd…
Helaas voor dezelfde dag echt geen plek en voor de volgende dag een wachtlijst van minstens 60 personen, teveel dus. Nog een keer het ritueel van sigaretje en schuilen voor de zon en besloten om naar Pushkar te gaan. Totaal de verkeerde richting uit (naar het westen waar we vandaan kwamen) maar ja, we moeten ergens heen.
Met een tuk-tuk terug naar het busstation en daar de express bus genomen naar Ajmer (welke via Bundi reed waar we vandaan kwamen!!!!) om daar ’s avonds de bus naar Pushkar te pakken. Uiteindelijk zaten we ’s avonds om 21:00 uur aan ons bordje pasta uit te puffen van een uitdagende reisdag.
Grappig dat je ’s ochtends de deur uitgaat met het idee om binnen 7 uur in Orcha te zijn, guesthouse uitgezocht in de Planet en uiteindelijk ’s avonds in Pushkar aan te komen, de heiligste plek voor Hindoes, 800 kilometer de andere kant op…..

En dit was een normale zaterdag……..

Voor mensen die nog behoefte hebben aan meer foto’s:

M&M

• 01 April 2012 - 06:21

Pj:

en ik maar denken dat jullie op een soort van vakantie zijn! Mijn zaterdagen zien er gelukkig een stuk relater uit.

Groet pj

• 01 April 2012 - 08:42

Deuki:

Dit is dus duidelijk een geval van: "Focus on the Yourney, not the Destination.....".

Groeten, HSh

• 01 April 2012 - 10:51

Marc:

Kaart lezen... hoe moet dat ook al weer????
    Wel heel leuk!

Marc

ps. zojuist een camping geregeld aan de voet van de Monte Cinto. ;))))

• 01 April 2012 - 10:59

Janny:

denken jullie nog wel eens aan dat onbewoond eiland??
    groetjes

• 01 April 2012 - 12:36

Linda:

Pfff lijkt wel werken....hahahaha. Nee hoor guyz, zoals Barry Stevens zei: vooral doorgaan.

Dikke kus van mij

• 01 April 2012 - 13:44

Arian > AF:

Martin,

Wat kan het leven toch simpel zijn met een kever.

Je hebt een stuur in je handen en je bepaalt zelf je reis naar je doel.

Blijf genieten vakantiegangers het gaat jullie goed af.

Arian

• 02 April 2012 - 02:06

Richard En Wendy:

Hoi M&M, het blijft altijd leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Je kunt plannen wat je wil, maar het lukt niet altijd zie je maar weer
    Hier op Aruba gaat ook alles zijn gangetje. Als je nog eens in de buurt bent
    We hebben nog een slaapkamer over kun je even uitrusten van al dat gereis.

Groetjes vanuit Aruba

Richard en Wendy

• 16 April 2012 - 22:20

Angela:

Wat een verhaal weer!
    He maar even vraagje sinds wanneer heet Marjolein, Marjo Steenhouwer, op picassaweb?
    Is er een gebeurtenis geweest wat jullie even zijn vergeten te melden?
    Geniet van jullie laatste dagen India!
    Kus voor allebei.