Nieuw jaar nieuw werelddeel - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van martin en marjolein steehouwer en eylander - WaarBenJij.nu Nieuw jaar nieuw werelddeel - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van martin en marjolein steehouwer en eylander - WaarBenJij.nu

Nieuw jaar nieuw werelddeel

Door: martinmarjolein

Blijf op de hoogte en volg martin en marjolein

05 Januari 2012 | Sri Lanka, Colombo

Bij deze voor iedereen de beste wensen voor 2012! Dat iedereen een gezond, gelukkig en liefdevol nieuw jaar tegemoet mag gaan!!!!!

Onderstaand ons eerste verslag van 2012……!

Things to do in New York

4. Guggenheim museum
5. Oud en nieuw vieren in Central Park
6. Shoppen op fith avenue
7. Minstens 26 verschillende Starbucks-vestigingen bezoeken
7a Minstens 26 verschillende soorten koffie uitproberen bij de Starbucks (niet gewoon koffie bestellen, nee dat gaat hier heel anders: een latte met 2 pumps espresso, low fat soya milk with one pump caramel, no whip cream ……… echt waar)
8. Grand Central Station
9. 9-11 Memorial
10. Heerlijk eten in:
10a. South Bronx
10b. Little Italy
10c. SoHo
10d. China Town
10e. Ierse pub op 3rd avenue
11. Naar de Blue man Group op oudejaarsavond (aanrader!!!!)
12. Times Square
13. Flatiron building
14. Strand Bookstore met 18 km aan boeken
15. Een echte New Yorkse hotdog eten in Central Park
16. Brooklyn Bridge met zonsondergang
17. Manhattan vanaf het water zien
18. Luisteren naar Amerikaanse toeristen die niets anders roepen dan: Awesome, amazing en de woorden: you know it’s like, well you know…..!!!!
19. Slapen in de metro als een echte Amerikaan
20. Over het hysterische Broadway lopen samen met 121.674 andere toeristen
21. Er achter komen dat de “niewjaarsbal” op Times Square zo klein is dat je er binnen een straal van 100 meter bij moet staan anders zie je hem echt niet!

Wij hebben bovenstaande 21 dingen dus ook echt gedaan!!!!! En koud dat het was!!!! Amazing……. Maar eerlijk is eerlijk, New York is een fantastische stad en je kunt je daar makkelijk een week of 2 vermaken. We zijn dan ook best moe om dit alles in 5 dagen te proppen, maar ja als je er dan toch bent! Oud en nieuw op Times Square is niet gelukt (Lady Gaga en Justin Bieber bedankt!!! Als jullie er niet waren geweest was het vast een stuk rustiger geweest!!!!) maar we hebben lekker in Central Park gezeten met een flesje champagne. Het centrale vuurwerk werd ook in Central Park afgestoken dus we zaten 1e rang. En met centraal vuurwerk bedoelen we het enige vuurwerk in heel New York, blijkbaar regelt de overheid het vuurwerk en wordt er dus geen vuurwerk verkocht. Zelfs in China Town de volgende dag was er geen papiertje van vuurwerk te vinden op straat! Moeten ze in Nederland ook doen…. Scheelt 66 miljoen eurootjes, kan je een hoop leuke eilandjes van huren!!!

Na een vlucht van 13 uur naar Abu Dhabi (wie wil er niet heen), 3 uur overstaptijd en 4 uur vliegen naar Sri Lanka zitten we dan nu eindelijk in Colombo. Gelukkig is het hier een graadje of 30 en vreselijk benauwd en vochtig. Heerlijk dus na New York waar het ’s nachts gewoon vroor. Is voor jullie in Nederland natuurlijk heel normaal maar wij zijn alleen nog maar slippers en korte broeken gewend!
Visum voor India is geregeld (ja, hier kan het dus wel gewoon binnen een uurtje voor elkaar zijn…..!!! ) en het ticket naar India is net geboekt voor 31 januari. We gaan ons de komende 4 weken dus heerlijk vermaken in het prachtige Sri Lanka.

We gaan er van uit dat jullie je ook een beetje vermaken daar!!! En zodra er een Elfstedentocht komt dan horen we dat graag en komen daar zeker voor naar huis!!!! NIET

Voor meer foto’s zie onderstaande link (vanaf morgen staan ze er op, en Martin heeft eindelijk zijn nieuwe camera, de Canon Rebel T3i in NL bekend als de 1100D voor de kenners dus....)

M&M

• 05 Januari 2012 - 17:59

Tineke Parlevliet:

Hallo Martin en Marjolein,

Jullie ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en natuurlijk nog heel veel reisplezier. Wat ontzettend handig deze lijst van jullie. Ik ben net bezig met de voorbereidingen van een weekje New York eind maart. Echt top!!!

Martin zoals je waarschijnlijk gelezen hebt gaan de vakantieweken gewoon door, dus misschien tot in 2013.

Groetjes

• 05 Januari 2012 - 21:18

Jason:

De allerbeste wensen voor 2012! Maar dat komt zeker goed als ik de vooruitzichten lees.
    Mooie trip in NYC Just like the city, you didn't sleep ;-)
    Nu lekker bijkomen lijkt me, ben benieuwd naar de verdere avonturen.

Groet Jason

• 06 Januari 2012 - 08:02

Paul & Ditte & Jip:

AMAZING....En wat kun je beter NIET doen in New York city? Prachtige foto's, maar je moet het toch zelf meemaken. Maar een plannetje maken voor de komende Kerst...
    Veel plezier op jullie slippertjes, hier hebben we lieslaarzen nodig.:( :(
    Knuffels en een poot van Jip,

• 06 Januari 2012 - 08:28

Marc:

Pooh kunnen jullie nog in zo'n korte tijd nog meer bezoeken en bekijken? Gave foto's.

En een heel gelukkig en reislustig 2012 gewenst vanuit een nat en winderig Brabant (wa leit da?)!

Marc

• 06 Januari 2012 - 09:37

Ton Scholtens:

Jullie ook de beste wensen en dat jullie nog maar lekker mogen genieten van jullie mooie reis/avontuur. Veel reizen en gezondheid voor 2012, en dat jullie reisverslagen maar zo mooi mogen blijven, ik geniet er steeds weer van, groet Ton

• 06 Januari 2012 - 14:07

Henk:

Ha die M&M,
    Jullie ook de allerbeste wensen !! Na twee weken vakantie ook net weer aan het werk, business as usual.... Verder druk met houtjes zagen en hakken, morgen weer naar de scouting, leuk!!

De Groente, Henk ( en natuurlijk ook namens Sabine en Hugo!!)

• 06 Januari 2012 - 23:06

Loet (en Elly):

alle gezondheid voor 2012! Leuk om te lezen dat jullie zo genieten van jullie avontuur en dingen doen die wij ook eigenlijk best wel willen ondernemen (niet allemaal tegelijk, of achter elkaar) maar door de gewone dingen van de dag niet doen.
    gr. Loet

• 07 Januari 2012 - 11:59

Bart Zelf:

Tweede poging:

Hoi M&M,

Ook de allerbeste wensen voor heel 2012! Ik zou kunnen zeggen: 'maak er wat van' maar ja dat doen jullie al!

Geniet!
    Groeten,
    Bart

• 08 Januari 2012 - 15:41

Rinske:

Hoi World Travellers!

Wat een super gave foto''s en verhalen! Jullie ook al het goeds voor 2012 en nog heeeel veel plezier in de rest van de wereld. Zo te zien gaat dat wel lukken :)!!

Enjoy!
    Groetjes,
    Rinske

PS. nummer 22 to do in NY: Fietsen in CP! dan op de fiets een super large extra cheese pizza scoren met BudBeer . En deze natuurlijk nuttigen op in CP.
    Voor het geval jullie nog eens terug gaan naar NY in The Spring :D!!!!

• 08 Januari 2012 - 22:19

Angela:

Gefeliciteerd met jullie visum.
    Wat een leuk verhaale weer, en super al die foto's!
    Heel veel plezier in Sri Lanka!
    xxx

• 16 Januari 2012 - 08:34

Anne En Robin:

Ook voor jullie een geweldig, gezond en gelukkig 2012 gewenst!! Na een paar daagjes Winterexpeditie met de mannen en weekje sneeuw mogen we weer aan het werk... gelukkig gaan we jullie een klein stukje achterna in april: 3 weekjes naar Cuba!

Veel plezier in Sri Lanka en tof dat het visum zo snel geregeld was voor India!! GENIET!!!

Groetjes!