Nog vijf weken... - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van martin en marjolein steehouwer en eylander - WaarBenJij.nu Nog vijf weken... - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van martin en marjolein steehouwer en eylander - WaarBenJij.nu

Nog vijf weken...

Door: M&M

Blijf op de hoogte en volg martin en marjolein

26 Februari 2017 | Nederland, Apeldoorn

Nog even en het is weer zover, we gaan voor vier maanden op reis!!! Waarom? Omdat we het erg leuk vinden om nieuwe dingen te zien en te beleven en om een absolute vrijheid te ervaren. Ook zijn we al weer meer dan 4 jaar in Nederland dus het is echt weer de hoogste tijd voor wat zon, zee, strand, cultuur en lekker eten! Deze keer is de grove planning: Filipijnen, Taiwan, Macau/Hong Kong/China en Indonesië. Alhoewel, grof…, we zijn genoodzaakt geweest om alle vluchten tot en met Macau/Hong Kong al te regelen. Zowel Filipijnen als Taiwan verlangen namelijk een bewijs van je dat je het land ook weer verlaat, voor je het land binnenkomt. Niet geheel onze stijl, maar het zij zo.

China zijn we al een keer geweest maar we gaan nu vanaf Hong Kong overland naar Shanghai in 4 weken. Hong Kong wordt ook de tweede keer maar daar hebben we de eerste keer zeker niet alles gedaan wat we wilden doen; dus we gaan voor de tweede ronde! De laatste twee weken zullen we vergezeld worden door Yette en Peggy, ergens in Indonesië, waarschijnlijk. Super leuk!

We hebben ons huis weten te verhuren aan twee aardige mensen dus dat scheelt heel wat geregel voor onderhoud van het huis en zorg voor poes Jip. Post en andere zaken worden ook geregeld; dus tja….. dan hoeft thuisblijven dus niet!

I-Food van Martin staat gewoon in alle maanden stil en Marjolein heeft van Takko 4 maanden onbetaald verlof gekregen. Takko bedankt! De komende weken vullen we met hard werken voor Marjolein en wat minder hard werken voor Martin. En natuurlijk moeten er nog Lariam-tabletten worden gehaald tegen de malaria en moet er nog een enkele prik worden gezet. Maar dit drukt de voorpret in het geheel niet.

Wij hebben er zin in en hebben het er ondertussen toch wel dagelijks over en houden het weerbericht van de Filipijnen nauwlettend in de gaten. Je wilt toch niet met regen de eerste dagen van de reis op een tropisch eiland zitten. Ziet er met Expeditie Robinson romantisch uit, schuilend onder een bananenboom, maar vinden wij toch iets minder charmant.

Voor de mensen die we de komende weken nog gaan zien; tot snel, en voor de rest; graag tot horens! We gaan weer proberen deze site bij te houden met leuke reisverhalen, de inmiddels bekende top 10 van elk land en opgeleukt met wat foto’s.

Marjolein en Martin

• 26 Februari 2017 - 14:38

Jeroen Steehouwer:

Heel benieuwd naar jullie verslag. En heel knap, dat jullie alles zo goed geregeld hebben zonder stress.

• 26 Februari 2017 - 20:20

Carola:

Wat gaaf dat jullie dit weer gaan doen! Ga enorm genieten, beleef de wereld en doe voorzichtig!
    Liefs, Carola

• 27 Februari 2017 - 00:05

Angela :

Ik verheug me nu al op de verhalen en foto's! En wat fijn dat het huis is verhuurd! Xx

• 27 Februari 2017 - 07:55

Anne:

Ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers..... . Goed, dat helpt dus niet! Ga jullie met heel veel plezier volgen! Succes met de laatste dingen regelen en dan dat vliegtuig in, alles achter laten...heerlijk.... .

• 28 Februari 2017 - 13:30

Piet En Janny:

kijken uit naar jullie verhalen en jullie alvast smakelijk eten bij de echte chinees!

• 28 Februari 2017 - 17:40

Mammar:

en zo gaan jullie ons weer laten meereizen naar verre oorden.. we kijken nu al (weer)uit naar alle verhalen en fotoos☺mammar en douwe.

• 31 Maart 2017 - 11:47

Piet En Janny:

Hallo Marjolein en Martin, zijn de rugzakken al gepakt?
    En dan lekker de komende maanden Filipijnse, chinese, taiwanese en indonesische noedels eten, heerlijk.
    Goeie reis en veel plezier!

• 02 April 2017 - 19:35

Yvonne:

Ik had juliie site nog helemaal niet gezien en alleen via de Takko tamtam gehoord dat je 4 maanden weg was. Heerlijk! Ben reuze benieuwd naar jullie reisverhalen. Doe voorzichtig en kom weer veilig thuis ❤

• 05 April 2017 - 16:28

Feite En Janny Bos Buurtjes Van 24:

Goede vlucht gehad ? Heel veel plezier met jullie mooie reis en we gaan jullie zeker volgen !